The Diesel Garage banner
21 - 29 of 29 Posts
Ik heb gehoord dat mensen problemen hebben met het installeren van de GL4. Bill is een behoorlijk drukke man, dus als je vandaag niets van hem hoort, bel dan nog eens.

Discussion starter · #22 ·
Oké jongens, tijd voor een update.

Uiteindelijk gisteren met Bill Heath gesproken en dit timingprobleem opnieuw aangepakt, het resultaat was dat de liftpomp te ver uit de pas was om zelfs maar een TDC-offset te doen en de ECM kon dit niet compenseren, dus ik heb geprobeerd en gefaald en de IP fysiek verplaatst, een beetje richting passagier en dan een beetje terug richting bestuurder totdat ik een TDC-offset van -1,5 kreeg.

Nu zijn de P0216 en de P1214 weg! Nooit meer terug! De truck loopt en klinkt geweldig, helaas krijg ik na een paar starts nog steeds de P1643, maar Bill zei dat het een slechte aarde ergens kon zijn of zelfs een doorgebrande lamp in het instrumentenpaneel die helemaal niets met de gloeibougies te maken heeft, ik zal er wat meer tijd voor moeten nemen en het bekijken. Maar de timing is goed afgesteld en dat was het belangrijkste.

Verder lijkt de GL4, turbomaster en heavy duty liftpomp een geweldige combinatie te zijn voor mijn truck, veel gas als ik het nodig heb en geen intermitterende turbo-werking meer door dat dwaze vacuĂĽmsysteem. Zeer eenvoudig om alle items te installeren, het kostte me iets minder dan 4 uur voor alles, inclusief het verwijderen van de vacuĂĽmpomp en ik heb ook mijn inlaat verwisseld voor een "F" motorinlaat van een 93 2500, zeer tevreden met de resultaten.

• Like
Reactions: Jasong
Discussion starter · #23 ·
Nogmaals bedankt voor alle inzichten in dit probleem. Ik hoop dat ik de gunst ooit kan terugdoen, jongens. Ik denk ook dat acesneights1 voor Heath Diesel zou moeten werken, aangezien een van jullie berichten de oplossing was voor mijn probleem voordat ik zelfs maar met Bill Heath sprak, haha.

Ik ben verre van de experts, ik heb van hen geleerd. ChrisK1500 en anderen, waaronder Bill H, waren enkele van mijn mentoren, dus credits waar credits verschuldigd zijn, maar graag gedaan. Eén ding begreep ik echter niet helemaal: Je zei dat de LP niet in orde was, maar je hebt er een nieuwe HD in gezet?? Was de nieuwe HD niet in orde of heb je de Outta whack vervangen door de HD? Bill kent me goed. Noem gewoon Kenny in CT.

Discussion starter · #25 ·
Sorry, toen ik brandstofpomp zei, bedoelde ik injectiepomp.

Ik heb hetzelfde probleem met een nieuwe pompvervanging, nieuwe PCM en PMD, de kabelboom belast en de krukassensor vervangen. Ik ga de opvoerpompdruk controleren, ook al is de pomp vrij nieuw. Geen andere codes, kan gewoon geen TDC-relearn uitvoeren. 1997 GMC Cheyenne 6.5 turbo C2500

21 - 29 of 29 Posts